Zásadou číslo jedna je neposkytovat této sociální síti (a platí to o všech sociálních sítích obecně) žádné soukromé údaje, které považujete za citlivé.
V principu totiž každý portál většího rozsahu, který se soukromými údaji pracuje, bude vždy terčem útoků nekalých živlů. Trestná činnost je bohužel denním chlebem některých z nás a takoví lidé potřebují především přístup k informacím. V každém případě zvažte, co o sobě na sociální sítě uveřejníte, a především si promítněte situaci, že se to o vás dozví nejen vaši přátelé.
Neměli byste každopádně zveřejňovat
- fotokopie kreditní karty.
- fotokopie veškerých osobních dokladů – rodného listu, občanského a řidičského průkazu, vysvědčení a certifikátů.
- kopie pracovních smluv a veškerých smluv, kde figurují vaše osobní údaje, včetně rodného čísla.
- přímo vaše rodné číslo.
- fotografie s čárovými kódy, případně QR kódy jízdenek a letenek.
- kopie rezervací ubytování v hotelích a penzionech.
- fotokopie bankovních transakcí, výpisů z účtu, smluv o dílo a dalších smluvně ošetřených záležitostí.
- fotokopie právních rozhodnutí, kde figuruje vaše osoba a vaši blízcí.
Dále byste si měli uvědomit, že členstvím na sociálních sítích se můžete podílet na cílené reklamě a marketingových strategiích firem, pro něž jsou vaše soukromé údaje velmi zásadní. Paradoxně to jsou právě ta data, která většina lidí považuje za nepodstatná a hodná zveřejnění. Velké množství podnikatelských subjektů má obrovské příjmy z reklamy a tam se řadí pochopitelně i Facebook, nebo nejznámější vyhledávač Google.
Každý, kdo zadává těmto subjektům placenou reklamu, očekává, že se bude zobrazovat právě cílené skupině lidí. Takže např. není relevantní chudým studentům a absolventům středních škol zobrazovat elektromobily nebo špičkové vozy Porsche za statisíce dolarů, seniorům kojenecké oblečení, a maminkám na mateřské zubní náhrady.
Pokud vás reklama obtěžuje, a takových lidí není zrovna málo, lze ji v nastavení reklamních sdělení na Facebooku alespoň upravit. Zcela zakázat reklamy tu pochopitelně není možné, neboť ty jsou právě zásadním zdrojem příjmů této společnosti.